Toevoegen/wijzigen 2e of 3e manager

 

Stap 1

 
De betreffende medewerker moet als “leidinggevende” in Absentiemanager voorkomen.
Menu: Dossier => HRM, Selecteer medewerker => Tab: “Werk (1)” => Onderstaande scherm wordt getoond:
Veld: Leidinggevende functie?: klik op “Ja”.
 Knop: save
 
Afdelingshistorie
 

Stap 2

 Toevoegen van een 2e en/of 3e manager/leidinggevende/vervang(st)er.
Menu: Beheer => Dienstverleners/Managers => Toewijzen begeleiders/Managers:
Tab:Toewijzen managers (onderstaande scherm wordt getoond)
 
 

Indien de manager (2e of 3e) van een afdeling verwisseld moet worden kan dit per soort manager gewijzigd worden.
Kies de velden van de manager die vervangen moet worden.
Veld: “Oude manager”: selecteer “Huidige manager”
Veld: “Nieuwe manager”: seleteer “Nieuwe manager”
Knop (direct onder de velden) : “Versturen/Opslaan”

 

Afdelingshistorie

Nieuwe manager (2e/3e) voor een afdeling

 

Indien een afdeling een nieuwe manager (2e of 3e) krijgt dan kan dat in één scherm gewijzigd worden voor de gehele afdeling.
Menu: Beheer => Dienstverleners/Managers => Toewijzen begeleiders/Managers:
Tab:Toewijzen managers (onderstaande scherm wordt getoond)

 

Afdelingshistorie
 
Veld: “Kies een actie” selecteer één van de volgende acties:
  • Geen = default/standaard instelling. Er wordt geen wijziging in de applicatie doorgevoerd.
  • Toewijzen = manager wordt gekoppeld aan afdeling(en).
  • Toewijzing ongedaan maken = ontkoppelen van een manager voor één of meer afdelingen.

Veld: “Standaard begeleidr/manager”: selecteer “Ja”
Veld: “Voor alle afdelingen?”:

“Nee” = medewerker wordt manager over één of meer afdelingen.
“Ja” = medewerker wordt manager van alle afdelingen binnen het bedrijf.

Veld: Afdelingen: In dit veld kan een selectie worden aangegeven van de afdelingen. Indien u geen afdelingen kiest, worden automatisch alle afdelingen geselecteerd. Gebruik de CNTRL of SHIFT toets voor het maken van een selectie.

Knop (direct onder de velden) : “Versturen/Opslaan”

Nieuwe manager voor een individuele medewerker

 

Als een enkele medewerker van een afdeling een andere manager (2e of 3e) heeft kan dat aangegeven worden in het HRM dossier van de medewerker.

Menu: Dossiers => HRM

Selecteer de desbetreffende medewerker (onderstaande scherm wordt getoond)

 

Afdelingshistorie
 

Selecteer de “Manager”, “2e manager”, “3e manager” en/of noteer in het veld: “Andere” een naam van een persoon/begeleider. Het veld “Andere” heeft geen invloed op de berichten.

In het onderstaande scherm (Dossiers => HRM) wordt getoond dat de toegevoegde managers zichtbaar zijn in de kolom: “Manager”. (manager; 2e manager; 3e manager)

Afdelingshistorie

 

Berichten en de 2een/of 3e manager

Indien een 2e of 3e manager ook opgenomen moet worden in de berichten dan is dat mogelijk.
Menu: Beheer => Berichten/Berichtenstroom => Berichtenstroom
Klik met de muis op (bedrijf)
Selecteer het bericht en klik op knop:
Tab: “Bestemd voor”

Knop:

Veld: “Rol

 

Afdelingshistorie

Veld: “Roltitel” selecteer: “Systeem: Leidinggevende 2” voor “2e manager” en “Systeem: Leidinggevende 3” voor “3e manager”.

Knop:

Veld: “Rol

Made with help of DrExplain