Ziekmelden / actie uitvoeren

 
 
In dit scherm wordt een medewerker daadwerkelijk ziekgemeld.
 
Ook kunnen hier wijzigingen van het arbeidsongeschiktheidpercentage of een afwijkend verblijfadres worden doorgevoerd voor reeds ziekgemelde medewerkers.
 
 
Ziekmelden / actie uitvoeren
 
1

Informatie over Medewerker

 
Klik op    om meer gegevens van de medewerker te zien. Welke gegevens worden gepresenteerd is afhankelijk van de opname daarvan in het HRM dossier van de medewerker.
 
2

Terug naar de lijst

 
 
Klik op de deze knop om terug te keren naar de lijst met medewerkers.
 
3

Afwijkend verblijfadres

 
Als de medewerker gedurende het verzuim op een andere adres of locatie verblijf, vul dit dan hier in. Voorbeelden: vakantieadres, ziekenhuis, .....
 
Vul bij Verblijfslocatie de naam in. Bijvoorbeeld Ziekenhuis X, Hotel Y, etc.
 
4

Ziek melden

 
Voer de volgende acties uit om de geselecteerde medewerker ziek te melden:
 
  • Controleer het veld Eerste verzuimdag: hier staat standaard de huidige datum ingevuld. Klik op om een datum te selecteren als de eerste verzuimdag eerder dan vandaag is
  Let op: ziekmelden met een eerste verzuimdag na vandaag is niet toegestaan.
 
  • Controleer het veld AO% (arbeidsongeschiktheidspercentage): hier staat standaard 100% ingevuld
 
  -Selecteer desgewenst een ander percentage uit de scrollijst ()
  -Als het benodigde % niet in de lijst staat gebruik dan het veld Ander percentage. Hier kunt u een waarde met
    maximaal 3 decimalen invullen.
 
  • Selecteer bij 'Extra informatie' de Verzuimreden en voer een opmerking in
 
  Let op: de velden bij Extra-info zijn per bedrijf instelbaar en worden door de beheerder in het beheer-menu
  ingesteld. De vragen kunnen afwijken van het bovenstaande voorbeeld.
  • Klik rechts bovenin het scherm op om de ziekmelding op te slaan en te versturen.
 
  Let op:voor het achteraf aanpassen van ziekmeldingen of hersteldmeldingen, ga naar de Verzuimhistorie.
 
5

Extra info

 
Per bedrijf kan worden bepaald welke extra-gegevens bij een ziekmelding moeten worden vestgelegd, in de vorm van te beantwoorden vragen. Dit wordt door de beheerder in de beheermodule ingesteld. De vragen kunnen bedrijfsafhankelijk worden gedefinieerd en aangegeven kan worden of de beantwoording van de vragen wel of niet verplicht is.
Als alle gegevens voor de ziekmelding zijn ingevuld, klik rechts bovenin het scherm op om de ziekmelding op te slaan.
 
Vervolgens worden de vragen ter beantwoording gepresenteerd, zoals:
 
 
 
Als ook de  vragen zijn beantwoord, klik rechts bovenin het scherm op om de ziekmelding op te slaan.
 
 
6

Zoek medewerker

 
 
Klik op deze knop om het Zoek-medewerker scherm te openen en de juiste medewerker, evt. via de filterfunctie,  te zoeken en te selecteren.
 
7

Crossnavigatie menu

 
 
Vanuit het menu Crossnavigatie  rechts bovenin het scherm, kunt u direct een bepaalde actie voor de betreffend medewerker starten. Bijvoorbeeld:
 
  • Hersteld melden (via Acties)
  • Afspraak maken (via Acties)
  • Het Re-integratie dossier openen (via Dossiers)
 
U omzeilt hiermee het hoofdmenu en komt direct direct bij de gegevens van de betreffende medewerker. U hoeft de medewerker niet opnieuw op te zoeken.
 
Let op: U ziet alleen de menu-items waarvoor u rechten heeft.

Made with help of DrExplain