088 1 888 888 |  info@absentiemanager.nl |  |  | 

Medewerkersblog | Olaf Boot accountmanager van Absentiemanager

Even voorstellen…

“Ik ben Olaf Boot, 53 jaar oud en woonachtig in de Bollenstreek. Als puber maakte ik graag muziek. Op middelbare school begon ik in bandjes te spelen, zo speelde ik onder andere met Louis van Dijk en Carlo de Wijs. Vandaag de dag kan ik daar vol trots op terug kijken. Later ben ik ook een passie voor fotografie gaan ontwikkelen. Hier kon ik mijn creativiteit in kwijt. Ik ontwikkelde oog voor detail als het gaat om fotograferen. Dit oog voor detail en de creativiteit vanuit de muziek, zet ik bij mijn dagelijkse werkzaamheden in!”

Hoe combineer je de muziek met je fulltime baan? “Overdag werk ik en ’s avonds kan ik heerlijk ontspannen met muziek. Ik speel keyboard in een Bigband en we treden door het hele land op! Daar haal ik veel ontspanning, maar ook inspiratie uit.”

Op welke manier haal je hier inspiratie uit? “Door met iets totaal anders bezig te zijn, vind je soms oplossingen voor bepaalde dingen. We werken bij Absentiemanager veel projectmatig, vaak kom ik tijdens het muziek maken of wandelen (wat ik overigens ook zeer graag doe) tot nieuwe inzichten.”

Wat brengt jou bij Absentiemanager?

“De auto, nee grapje. Nog even terugkomend op het vorige onderwerp. Ik hou van humor, het moet niet te serieus zijn! Af en toe een grapje met collega’s of klanten zorgt voor veel plezier in het werk. Maar je wil natuurlijk weten hoe ik op het spoor van Absentiemanager ben gekomen. Voordat ik bij Absentiemanager begon werkte ik voor de Rijksoverheid. Ik was projectmanager bij de implementatie van de Rijkspas. Het project liep redelijk op zijn einde, waardoor ik weer open stond voor nieuwe kansen op de arbeidsmarkt. Gary – directeur en eigenaar van Absentiemanager – en ik kwamen met elkaar in contact. Na een eerste gesprek bleek er een duidelijke klik te zijn. We deelden ook de passie voor muziek, Gary speelt piano en ik keyboard. Ik denk dat deze gedeelde interesse – naast de interesse voor software oplossingen - ons verbindt.”

Hoe was het om in dienst te treden bij Absentiemanager? “Ik trad in dienst bij een relatief jonge organisatie. Er was veel te doen en ook veel ruimte voor ideeën en ontwikkelingen. Ik kon mijn creativiteit kwijt in mijn werkzaamheden en daarnaast kwam mijn ervaring als accountmanager en projectmanager in eerdere functies goed tot zijn recht bij deze organisatie.”

Wat drijft je om dagelijks naar het werk te gaan?

“Concreet zijn er een aantal dingen die mij met plezier naar mijn werk doen gaan: een goede werksfeer, aardige klanten en een mooi en veelzijdig product wat ik mag vertegenwoordigen en waar ik dagelijks mee werk.”

Wat maakt het product volgens jou zo mooi? “Het is een veelzijdig product, wat zeer flexibel is. De software oplossing van Absentiemanager zit technisch heel erg goed in elkaar. Er zijn veel mogelijkheden voor bedrijven die met Absentiemanager werken. Een reseller heeft bijvoorbeeld in een goed beveiligde omgeving met 1 inlog toegang tot al haar klanten. Dit maakt het voor resellers een laagdrempelige applicatie om mee te werken. Ook is het gemakkelijk om een klant over te sluiten van de ene reseller naar de andere. Absentiemanager is een zeer flexibele configuratie: u vraagt? Wij draaien!”

Wat vind jij het leukste aan je werk?

“Ik vind het erg leuk dat mijn werk afwisselend is. De ene dag ben ik bezig met klantvragen van bestaande klanten en de volgende dag werk ik aan het opzetten van een nieuwe klant of geef ik juist een presentatie voor een aanbesteding. Het allerleukste vind ik het meedenken met klanten, dus daar komt toch wel echt het projectmanagement om de hoek kijken. Samen met klanten zoek ik naar creatieve oplossingen om hun dienstverlening zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen met behulp van Absentiemanager. Ik ben pas blij, als de klant tevreden is!”

Wat is typisch Olaf?

“Optimistisch! Vrolijk! Ik zie altijd oplossingen en kansen.”

Waar zie jij dat Absentiemanager over 5 jaar staat?

“Over 5 jaar heeft de IT zich snel ontwikkeld. Ik denk dat het verzuimproces nog beter geïntegreerd is in de applicatie. Systemen kunnen nu al gemakkelijk gekoppeld worden met behulp van Workbee. Ik denk dat Absentiemanager dan geïntegreerd is met nog meer systemen, waardoor het gemakkelijker is voor de gebruiker om vanuit één systeem te werken met één login. Verder denk ik dat de software nóg sneller is en hoogstwaarschijnlijk stem gestuurd. Over 5 jaar hebben we een dialoog met onze verzuimapplicatie!”

Wil je nog iets kwijt?

“Niet over mijzelf, maar wel voor de klanten. Als zij namelijk eens van gedachten willen wisselen over hun verzuimmanagement en het efficiënt inrichten hiervan, wil ik graag met hen meedenken! Stuur mij een mailtje met uw vraag en ik neem contact met u op”

U neemt contact met Olaf op via o.boot@absentiemanager.nl